Sunday, 24 October 2010

TuNtUt iLmU KeRaNa 4 PeRkAra MaSuk NeRaKa


~Syazwani Mohamad vs Syazwani Mohamad Nazri~

sebut neraka dah naik bulu roma kita kan...ye la siapa yang ingin kehidupan di neraka selepas kebangkitan semula pada akhirat nanti...jadi awal2 pagi ni aku nak kongsikan bersama 1 pesanan sms yang aku telah terima daripada seorang kawan baik~ jugalah hehe dari sem 1 -3 (kini) ~Syazwani Mohamad Nazri semalam...(nama pun hampir sama macam dah twins kitaorang ni) aku dah tidur pun waktu tu hehe...(^_*) sangat awal melelapkan mata namun aku tetap bangun pun awal~kira ok la kan... =) dia sms aku begitu sekadar ingatan bersama, sebelum ni aku berbicara tentang 6 perkara dalam menuntut ilmu dia juga la orang yang berkongsi dengan aku...terima kasih wanie~ hargai sekali (^_^)..k la mari kita kongsi bersama~

pesanan sms berbunyi begini :

''Rasulullah S.A.W bersabda,:'' sesiapa menuntut ilmu kerana 4 perkara ia akan masuk neraka :

  1. untuk bermegah dengan ilmunya di depan para 'ulama
  2. untuk bertengkar dengan orang-orang jahil
  3. untuk menarik perhatian orang ramai kepadanya
  4. untuk memperoleh harta kekayaan daripada pemerintah

haa...ni lah 4 perkaranya...jadi harap kita tidak lah tergolong dalam antara 4 tu ye...kalau 6 perkara yang aku postkan baru2 ni amalkan lah baru cemerlang dunia dan akhirat... itulah yang kita carikan apabila menjadi hamba-Nya lemah ini...bekalan buat kita semua...
Insya-Allah...

Blogger Templates

3 comments:

Cik Faz said...

tuntulah ilmu seikhlas hati :)

NORFITRAH said...

tuntutlah ilmu kerana Allah :)

sea_lavender said...

cik faz: benar~ penuh keikhlasan...
tentu hasilnya pn memanfaatkan...

fit: ye dear~sgala krna-Nya...