Saturday 2 October 2010

2 MiNgGu maCaM- mAcaM TuGaS

hari ni dah masuk 2 oktober 2010 pun...hmm walaupun aku dah tulis blog 2 minggu lepas tapi banyak je cerita2 yang aku tak buka...jadi rasa nak cerita la untuk post kali ni... hehe...nak kongsi2 pengalaman aku dalam menjalankan banyak tugasan sebagai mahasiswi dari aspek tanggungjawab aku untuk belajar dan jawatan yang aku sandang.. 2 minggu lalu sepanjang 20-24 september aku dengan coursemates join program Karnival Usahawan Muda yang telah dianjurkan oleh Business Management Association (BMA), mestilah aku kena join program ni...nak support course aku kan...lagi2 semua adalah ahli... so ape lagi bertindak la nak naik kan reputasi student2 business di pilah ni... hahaha~~ ok la...mcm2 pengalaman aku dapat... group DBS 3D1 group aku la tue..buka 1 booth jual mcm2...hehe unik sekali...terjerit2 aku nak bagi terjual semua... haha~~
(tapi tipu je tu, aku pun malu kalau nak wat cam tu~) aku pun dah jadi cam orang kt pasar malam je waktu duty jage booth...ye la semua nak promote brg masing2 nak suh student len beli brg dieorg~~booth aku ni mmg beraneka ckit...setiap hari nak tukar menu... hahaha (sebenar tak ade perancangan coz tu jadi cam tu hehe...mmg lawak btul) kita orang jual roti bakar,jagung,rojak, nasi goreng,dan baju2 ... semua budget sendiri..seorang kena bayar rm6 untuk dapatkan tapak booth...lagipun join ni dapat sijil... drpd 23 coursemates 18 join ..yang len join gak karnival cuma join ngn housemates dieorang dan BMA pnye booth sendiri...yang penting hepie dapat tambahkan pengalaman... students2 sc pn involve so lagi meriah la~~ sem 2 dh pernah diadakan d alamanda dlm program Jom Jual so tak de hal sgt la~~

1 je la pic nk post waktu ak on duty ni~~

seminggu penat berhempas pulas dengan karnival skg fokus dalam kelas plak~~ minggu ni lec mgt269 miss farrah dah pesan pasal task yg diberikan pd cuti sem baru ni...pe lg semua gelabah la..lagi2 written report...huhu~~pe2 pn nasib skg dah settle...Alhamdulillah...thnkz group members bagi kerjasama anda semua~~ hmm...sibuk plak dengan mock interview~nak jadi cerita aku plak jadi 1st student kena interview..malam sebelum tu sibuk settle kan job applications dengan resume..nasib pakaian sume dah selesaikan seminggu yang lalu...Ya Allah malam tu gak mcm2 dugaan aku tempuh...dgn laptop buat hal tibe2 hang~~then line internet plak tak elok...nasib de kawan membantu~~ thnkz mohd fadzil othman kerana memberi backup resume~~ pagi2 esok aku dah siap awal2 coz nak ready semua..kena print semua...ble nak print plak masalah berlaku ble tersalah print agak bengang waktu tu...dgn aku nervous lagi semua ni berlaku krna orang yang uruskan print2 ni silap plak...nasib aku sabar kan diri je huhu~petang tu tiba la giliran wat mock interview tu ...agak gelabah tapi nasib seorang kawan aku tu nak wat dlu so aku bg je la turn aku..kre aku jadi 2nd student...Alhamdulillah....aku cuba lakukan yang terbaik dan termampu....byk soalan2 d tye interviewer~~huhu sabar jew la...ni kan carry marks aku 4 final so kena la btul2 ... jawatan yang aku nak sandang Human Resource Executive..macam2 d tye plak~...nasib dah wat research ckit2...hari tu semua kwan2 dress up ala2 koprat..ske sekali~~ aku pn bersuit namun simple2 je la~~pic2 len pd fb la...

inilah aku pada mock interview baru2 ni~

hari jumaat minggu ni juga... pada 1 oktober 2010 plak ade sambutan HARI RAYA peringkat Uitm N9....nak ikutkan aku dan beberapa org MPP yg kena handle n settle kan majlis nie...tapi batal krna HEP yang uruskan semua..so datang makan je la... hehe...sempat gak aku berpose bersama Pengarah Kampus dan lecturer2 business aku..hehe suka aku (^_^)


wanie,aku,madam kunie,miss farah dan madam hajar


aku bersama Pengarah Kampus...
ustaz tak terpandang coz ade 2 kamera waktu tu hehe... (=_=)


malam tu plak aku sebagai MPP kena uruskan Majlis Anugerah Dekan... walaupun aku bukan la students DL huhu...malu juga aku nak kena uruskan students hebat2 ni..tapi ni la tanggungjawab aku sbg MPP... macam aku katekan sebelum ni adalah tanggungjawab aku sbg mahasiswi untuk memikul semua ini...Aku tetap bersyukur dgn segala yg diberi... so ble dapat tanggungjawab dan peluang bersama dgn org yg hebat2 ni aku pn dah de spirit cam dieorang... yang aku teruje ble de student skor 4.0 flat drpd student sc so mmg hebat la kan??...tak sia2 aku urus majlis ni banyak tips dapat tingkatkan kejayaan akademik aku sendiri untuk sem ni dan berikutnya...Insya-Allah..
Majlis Anugerah Dekan ni juga diadakan di 5 star hotel katenya d N9 ni... Royale Bintang tumpang bangga la...mewah je nampak event ni...~~Jadi jemputan VVIP pn mstilah yg tertinggi...dr induk lg... TNC jaringan inovasi dan industri... students business sempat jugak bergambar dgn prof~ dan aku sekadar menyelit huhu~~dan pic2 bersama MPP dan menjayakan Majlis Anugerah Dekan...


bersama MPP ~



mewahnya hotel~~



sesi bersama TNC



bersama artis2 menjayakan majlis hehehe~~


No comments: