Sunday 10 October 2010

10.10.2010

wah macam menarik je nampak tarikh ni kan???sudah tentu bermakna kalau berlaku apa2 perkara pada hari ini.. bagi diri aku sendiri, ini adalah 1 tarikh yang benar2 membuatkan kesedaran dan keinsafan bagi diri... apabila aku telah membuka mata dan kenal erti sebenar siapa aku dan tanggungjawab diri ini :
  • sebagai seorang mahasiswi yang memikul tugas sebagai pelajar yang berjawatan yang akan ditanya di akhirat tentang amanah dan komitmen aku dan pelajar yang ingin mengejar cita2 untuk kecapi kejayaan hidup...
  • sebagai anak yang perlu berbakti kepada kedua~ mak dan ayah serta menjadi kebanggaan pada mereka...
  • sebagai teman,sahabat dan kawan yang diperlukan tika susah dan senang...
  • seorang hamba yang naif dan kerdil di muka bumi ini yang sentiasa yang mengharapkan perlindungan serta rahmat dari-Nya.. Insya-Allah...

entah la aku rasekan berubah ke arah yang bersemangat, bermotivasi dan segala2 nya apabila aku dapat bersama pelajar terbaik kos aku sendiri dan bersama2 mengulangkaji pelajaran serta berkongsi pengalaman...aku cukup berbangga dengan sikap dia...erm, ye la selalu orang akan kata bila dah jadi pandai ni mustahil nak berkawan dengan students bese2 macam aku ni huhu...tapi semuanya itu hanya 1 andaian...aku selesa berkawan dan dapat belajar bersama-sama dengan dia....sampaikan dia sanggup bermalam di bilik aku untuk sama2 belajar...murni sungguh niat dia...lagi2 budak bilik aku balik rumah...aku juga sama2 mengajar subjek yang telah aku belajar dan dia mengajar bahagian2 yang aku masih dalam kurang kefahaman dalam subjek2 yang die master... best la aku rase!!! terus bersemangat untuk belajar dan teruskan perjuangan aku sebagai seorang mahasiswi berjawatan dan dapat cuba untuk lakukan yang terbaik buat kebanggaan mak dan ayah aku serta keluarga...dan aku juga berbangga mempunyai kawan2 yang memberi semangat di kala aku memerlukan kekuatan..terima kasih semua...moga kita same2 mencapai kejayaan dalam hidup.. terutama sekali best student dbs RAZALIA RAZALI jemput2 la datang ke bilik sye lagi kite akan belajar bersama sebelum final akan tiba...kepada yang benci pada aku, terserah la aku terima seadanya...
(opps tiba2 plak nak beremosi pada post saat aku hepie dan bersemangat ni...huhu abaikan je la... haa... lagi 1 ni juga tarikh keramat iaitu merupakan tarikh perkahwinan angkasawan pertama negara kita yang menjadi kebanggan rakyat Malaysia iaitu : Dr. Sheikh Muszaphar Shukor Al Masrie bersama isterinya...sape plak namanya ye tapi yang tahu seorang doktor juga~~huhu...erm pe2 pun ~ SELAMAT PENGANTIN BARU (^_^)

No comments: