Wednesday 6 April 2011

PuBLic ReLaTioNs SeMiNaR

Assalamualaikum semua.. ok malam nie aku just nak berkongsi pengalaman aku mengikuti public relations seminar sepanjang hari ni....aku sebenarnya sem ni kena ambil subjek public relations...aku suka subjek ni tapi dalam test tak skor pun..hehe...speaker2 bagi seminar ni agak interesting...sumenya yang hebat2...kteorang ade 3 slot so sume ade aim2 sendiri dalam mencapai aim sebenar seminar nie..maaf la aku kurang peka tajuk2 slot kerana keterujaan dgn speaker2 nya...heheh =D ~~ kalau nak tahu sape speaker yang aku nyatakan klik pada nama mereka saja... speaker ke-2 tak klik pun mesti korang dah kenal punya..hehe..tapi link pun aku tak de tu~~


speaker pertama~~ Barnie Redzan




perkongsian menarik oleh beliau tentang public relation~~
ape yang penting katenya ''keyakinan kita dalam perhubungan awam''
apabila kita yakin, penyampaian kita akan diterima orang lain...


speaker Puan Wan Maimunah Bt Wan Abdul Aziz



sepanjang seminar kteorang disuruh memanggil beliau dgn panggilan ''ibu''
beliau seorang ibu yg penyayang... terbaik la ibu =D
apabila ibu dah baik byk la gambar brsma yang aku ambik hehe =)


speaker ketiga~
Anizon Husin



ni la bekas editor dara.com...yang bawah karangkraf...
hehe=D keterujaan aku bertemu beliau...yela lagi2 bila dara.com telah pun menjadi majalah kesukaan aku~~hehe
kak anizon mmg style la..i like her..
hmm pesan die pada aku~
''jangan terlalu memikirkan perspektif orang pada kita, yang penting kita kenal diri kita''
pesanan die pada semua peserta seminar ingat ye :
apa yang penting PR ni sentiasa berada di hadapan sekali so kena la all out ~~
haa korang kalau nak beli 2 tudung or nak tips penampilan layan la blog die..
klik je pada nama beliau~~


ok2 aku tak mengarang panjang pun...hanya sekadar dapat diungkapkan melalui bingkisan gambar sepanjang hari nie..jom layan hehe =D


ni pic bila aku sampai Kompleks RAKAN MUDA, Kuala Pilah, N9
dalam nampak aku cam bergaya & ala wanita koprat ni ..
ada jugak s'orang tu buat ayat perli
somebody :''u ni tak kena la pakai tu rainbow, klu ala suit koprat lengkap mstila blue black dan
hitam je''
me : ala, u ni, i saje je nak kelainan, btw dah pernah je dgn shawl hitam tapi dah bosan la
huhu~~(ni adalah gaya sye, terima kasih tegur dan atas ingatan tu)




ni pulak bersama RATU uitm n9~~Hehe =D
Student hebat dbs nie ~ RaZALia Razaali
nak jadi cite kak anizon memuji abis penampilan si ratu ni..
apabila si ratu bertanya tentang warna pink kesukaan dia~~



ni sje aku pose2 sebelum seminar bermula ngege~~



haa nie kwn2 ~~




ok2 pic ni sje la aku capture byk2 coz kteorang cam dah sme je~~
(tema tudung pelangi= pelangai)



pose2 lagi hehe =D



Ok kat ats tadi kan aku dah bagi thu kan sape speaker2 seminar
so, ni la salah sorgnya..aku ape lg bergambar kalah artis dh tu~~hehe
pose tanda bagus lagi tu~~



tgk tu bape kali dah aku ambik gambar



sebelum balik sempat gak aku bergambar dengan lec kesayangan aku dari sem 1 lagi
hehe...sangat comey & ayu orangnya..



ni last pic dari aku selepas abis seminar..
penat2 pun sempat bergambar lagi tu~~

2 comments:

PUTERI NATASSIA said...

kaklong !! kamu sgt cumill lahh . :)
xnak ke wat tuto care pakai shawl cmtuhh ?

sea_lavender said...

kui3x pu3 oi ko pndai ye wat lawak~~
eh2 malu la i klu wat tutor..
xpe2 nti ak g umh ko siap pakaikan selendang lagi pd kamoo~~hehe =D