Saturday 25 June 2011

RinDu + SeDih = GemBiRa

Assalamualaikum semua~~ haa..semua tengok tajuk entry ni mesti pelik kan?? huhu~~ ok2 ni la mood aku untuk hari ni... pagi tadi lepas post 2 entry aku terus mandi2 dan kemas bilik semua.. pastu tunaikan solat dhuha.. Alhamdulillah aku bersyukur kepada-Nya kerana memberi peluang untuk aku meneruskan kehidupan seperti sediakala...setelah menunaikan ibadat sunat tu, aku tiba2 berasa sebak sekali kerana berasa malu dan takut kepada-Nya... ='( aku pun tak tahu mengapa perasaan begitu menyinggah ruang diri ini~~Ya Allah kuatkan aku~~ dan tiba2 plak aku terus menangis teresak2 kerana merindui ahli keluarga aku mak,ayah, kak long dan kak ngah di rumah .... dah macam orang tak betul aku dibuatnya ~~meraung3 gak la~~huhu nasib roomates aku tak ade di bilik kerana keluar ada latihan badminton... aku menatap gambar family sambil mengenang tanggungjawab aku sebagai anak..dan terus menangis ='(~~lalu terus membuat panggilan di rumah... mak mengangkatnya

aku: Assalamualaikum~ mak wat pe tu?
mak:Waalaikumussalam...baca surat khabar...sihat?
aku : Alhamdulillah..semua ayah, kak long dan kak ngah wat pe?
mak: ni ada je tak wat ape..kami kat padang serai...
aku : owh ye...untung la semua ada~~ huhu
mak:tak de kelas? dah makan?
aku: mak ni hari ni kan hari Sabtu mana ada kelas...dah makan roti je breakfast kan lunch nanti cari lain~~
mak: duit ada? kamoo tu makan la..jaga diri dan belajar rajin2
aku: Ade je...tak selera.. ok2 mak jangan risau la...( dalam masa sama bertambah sebak) k mak nanti kol lagi kirim salam semua~~


dalam keadaan bertelekung aku masih menangis teresak2..serta memohon kekuatan dari-Nya.. agar aku lebih kuat dalam meneruskan kehidupan di sini... padahal aku dah masuk semester 5 kot...aku pun sendiri tak faham mengapa perasaan ni menyelebungi diri...dan saat itu aku
cuba menghubungi teman yang aku hargai selama ni namun tiada respond agak sedih ketika kerana tiada tempat luahan rasa... huhu =( ~~ then telefon lagi seorang teman~~ masih ketiduran rupanya...namun aku tak jadi bercita beralih ke topik lain bagi menukar perasaan aku saat itu...dan mengakhirinya dengan kata2 ''maaf ggu ko tidur plak''...
namun aku kuat semangat dan gagah diri dan terus berdoa pada-Nya agar dapat menempuh dengan sabar perasaan ini...apabila dan menangis teruk ni, apa lagi pening kepala aku menghinggap diri huhu~~sakit3x!! aku terus bangun dan melenakan diri di atas katil bagi merehatkan diri dalam keadaan bertelekung..akhirnya terlena sambil off kan kedua2 hp~~ hampir sejam menangis dan terlena dalam 30 minit..sedar aku terus menghantar ssms kpd housemates aku tanya sudah lunch ke belum ? katanya dah...so, bertambah malas aku untuk lunch apabila tiada teman~~huhu.. then tgu azan zohor dan menunaikan solat..aku meneruskan amalan dengan membaca Al-Quran selepas solat bagi menambahkan ketenangan diri selepas merehatkan diri tadi~~Alhamdulillah aku temui ketenangan itu.. mood belajar aku masih kurang... jadi aku mengambil keputusan mendapatkan movie2 yang menarik daripada kawan kelas aku yang telah dijanjikan..setelah dapat aku layan semua : Maharaja lawak, gelak sorang3 nora elena dan banyak lagi tapi tak terkhatam lagi hehe =D~~ segalanya menghiburkan hati ini yang pada mulanya rindu dan sedih sekarang bertukar gembira sekali tanpa memikirkan apa2...
Thankz tasya bagi aku smua nie.. hehe =D ~~ I'M HAPPY RITE NOW!!! Ok nak solat dan nanti nak sambung semua yang tak abis lagi nie~~~ Alhamdulillah akhirnya mood gembira hadir~




No comments: