Tuesday 14 June 2011

GeGaRan

Subhanaallah.. kuasa Dia Yang Maha Kuasa ... awal pagi tadi aku baca utusan online tengok2 berita gempa bumi...then baru 1 jam yang lalu aku tertengok status blogger terkenal tu si budak comey tu ~~ irine nadia marcello di facebook yang berstatus ''Gud mowning shume. Pagi td ada gegaran ke? nape aku tak rasa. huuuu.''~ tiba2 aku terus terasa bergegar..aku ingat roomates aku panggil sambil tarik2 kerusi aku rupanya...memang gegaran...Ya Allah tika t$u aku dah takut jugak yela walaupun ianya hanya seketika dalam beberapa saat sahaja.. teruskan terlintas bertapa kerdil kita pada-Nya,...kekuasaan-Nya tiada tolok bandingnya.. jadi mari lah kita sedar sama2 tingkatkan amalan ibadah kita kepada-Nya..Yakin segala ketentuan-Nya...Allah menunjukkan kekuasaan-Nya agar kita dapat memuhasabahkan diri ...buat renungan bersama...Insya-Allah...



6 comments:

Srikandi Cinta said...

Moga dapat kita ambil iktibar di atas setiap yang berlaku.. :)

sea_lavender said...

Srikandi cinta: Insya-Allah.. setuju... itu amaran buat kte untuk tingktkan lgi amal ibadah kte pd-Nya Maha Pencipta.. =)

Ardini Humaira said...

semoga malaysia terhindar daripada bencana alam sedemikian, amin

sea_lavender said...

ardini :Amin...Insya-Allah..byk2 la kte doakn kesejahteraan buat ngara kte Malaysia brsma =)

mira said...

Perkongsian yg sgt bsik dn bermanfaat. Terima kasih kak. :)

kak student uitm ke?

sea_lavender said...

mira: Alhamdulillah.... sme2..
ha'ah~~npe yew??