Monday 8 August 2011

SeGaLaNya TeRuNGkai

Assalamualaikum semua...hari ni dah masuk 8 Ramadhan 1432 Hijrah..Alhamdulillah syukur kpd-Nya kita diberi kesempatan untuk meneruskan ibadah di bulan yang penuh barakah ini... coretan kali ini luahan rasa daripada aku ~~ akhirnya setelah 2 bulan lebih penantian akhirnya segalannya terungkai...satu kelegaan dan kepuasan tak terkira atas apa yang berlaku semuanya...bulan penuh rahmat dan memberikan sesuatu hasil yang terbaik.. segalanya memang terbaik...kuasa-Mu begitu hebat..aku bersyukur kerana Allah membuatkan diri ini menerima takdirnya tanpa rasa penuh keraguan dan keluh kesah...Alhamdulillah...selepas ini biar la arus membawa diri ini untuk terus mencari keampunan dan kerahmatan daripada-Mu Ya Allah setiap detik bukan hanya di bulan yang mulia namun biarlah ianya berterusan sehingga nafas terakhirku...Insya-Allah aku yakin semua ini penuh hikmah... namun titipan doa buatnya tak pernah aku tinggalkan dalam ibadahku~~lenyapkan segalanya jika dia bukan terbaik untuk aku..rasa ihsan yang hadir dan mendambakan diri aku pada-Nya setelah kehadirannya membuatkan aku membuka mata hati ini..,dan hati ini juga yang mengikhlaskan diri lalu mendekatkan diri kepada-Nya setelah hadirnya dia.. erm... tak sia2 kata hikmah di blog kesayangan aku ini

''Berfikir tentang kebahagiaan bererti tentang apa yang berlaku sebelumnya dan apa yang akan berlaku selepasnya. Terkadang,berfikir terlalu jauh boleh mengusik kebahagiaan itu sendiri... Berbahagialah hari ini,jangan menangguhnya hingga ke hari esok!''

''Iaitu org2 yg beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah hanya dengan mengingat Allah hati menjadi tenteram''
surah Ar-Ra'd:28

Ya Allah hebat kuasa-Mu hadirkan mushaf bagi mentajdidkan diri ini untuk lebih baik...
sampaikan la syafaat baginda ketika di akhirat kelak...amin...
Insya-Allah...Aku rasa penuh tenang apabila sentiasa mendekatkan diri pada-Mu Ya Allah...





No comments: