Tuesday 2 August 2011

Ketenangan Abadi


kata2 dalam gambar ini membuka
ruang Qalbuku~~

Assalamualaikum semua..hari ni kita telah melangkah ke 2 Ramadhan 1432 Hijrah.. Alhamdulillah.. lihatlah bertapa hebat kuasa-Nya dalam menghidupkan dan mematikan kita hamba-Nya... Allah Maha Kuasa dalam setiap sesuatu...aku tidak mahu berbicara tatkala kita di bulan Ramadhan ini segalanya perlu dijaga demi ingin keberkatan dan barakahnya bulan yang mulia ini..Insya-Allah... seperti janji ku yang lepas akan mencoretkan walaupun sedikit untaian hatiku buat teman2 mayaku... jika ada yang sudi membaca... tajuk entry ketenangan abadi... sudah pasti hadirnya dari Allah S.W.T dan bukan yang lain...Alhamdulillah dan bersyukur sekali atas nikmat-Nya...mungkin semalam aku terasa agak tertekan dengan memikirkan tugasan2 yang aku telah senaraikan di entry ''SEMANGAT DENGAN JADUAL PENUH'' tajuk entry hanya sekadar semangat...huhu namun apabila tiba aku menjadi agak tertekan..namun Alhamdulillah...ini la dikatakan dengan keberkatan Ya Ramadhan... hadirnya ketenangan dari-Nya apabila aku banyak mengingati dan meluangkan masa dengan singgah ke rumah Allah...pada mulanya masih tertekan namun selepas pulang dari rumah Allah aku menjadi lebih kuat dan yakin segala dugaan-Nya kerana sayang aku sebagai hamba-Nya.. Alhamdulillah... Ya Allah aku amat bersyukur di atas ketenangan kurniaan-Mu ini =) ok la ingin melabuh tirai.. maaf la entry di bulan Ramadhan banyak merungkai perasaan di hati ini.. dan juga semalam terungkai segalanya setelah sebulan lebih tentang penantianku..Allah Maha Mengetahui dan Maha Adil ...



No comments: