Wednesday, 14 September 2011

BuKan Aku

Assalamualaikum semua.. munink3x~ apa khabar semua? sihat?Alhamdulillah aku sihat hendak-Nya... erm entry pagi2 sekadar mengungkap kata2 ''bukan aku'' ibarat aku mendeklamasikan sebuah sajak ni buat korang2 yang membaca hehe =D (ada ke ?? erm apa2 pun layan je lah kan)


bukan aku seperti apa yang disangka-sangkakan..
bukan aku pinta kekecewaan ini namun aku pasti Dia berikan kerana tanda sayang-Nya padaku
bukan aku berikan pengharapan ianya sekadar inginkan kejujuran itu yang aku mahukan
bukan aku jika dihulurkan kebencian namun titipan kasih sayang yang cuba aku sematkan
bukan aku mengagung-agungkannya dengan kekuatan yang ada cuma agama yang aku pandang
bukan aku seorang yang kuat namun masih memerlukan bimbingan dan kekuatan
bukan aku menagih simpati inilah tanda dahaganya aku pada ilmu
bukan aku tiada meredhai dengan apa yang berlaku namun memerlukan masa untuk segalanya
bukan aku pinta menjadi lemah namun aku masih perlukan kekuatan
bukan aku pinta hilangnya yakin itu namun masih cuba untuk tingkatkan keyakinan diri
bukan aku tidak bersabar dengan apa yang dikurniakan namun masih mencari ketenangan itu
bukan aku sengaja masih keanak-anakan namun belajar ke arah kematangan
bukan aku jika menjadi insan tidak menghargai apa yang dikurniakan
Alhamdulillah aku bersyukur atas segala apa yang telah dikurniakan-Nya...



# motif bersajak puaskan hati dan jiwa..
# hari ini aim kena stdy jugak dan fokus...
# hari ini befday ayah...kepada ayah aku Hj.Mohamad b.Abd Rahman moga pnjg umo dan dmurahkn rezeki..doakan kejayaan anakmu ini.. wani sentiasa rindu ayah dan mak ='(

10 comments:

wanie nazri said...

mohon share ye sea lavender..pengubat hati ini saat ini..jzkk

fuad ansari said...

apa sahaja yg Dia kurniakan, adalah yg terbaik buat kita...

terima kasih atas sajak yg best ni.. (",)

sea_lavender said...

wanie nazri : sila2x teman ku =)

fuad: erm stuju2 Dia Maha Mengetahui =_= ~~ sme2 ~ maaflah nukilan sajak terlintas je nie ~

bella luna said...

bukan kite semua pinta ape yang terjadi,namun diberinya sbg menguji;)
nice sajak;)

FasiHaH SupiaN said...

ada bakat berpuisi :)

sea_lavender said...

bella : stuju Dia Maha Pemberi ~ kte sharusnya terima dgn hati terbuka... tq2~~ =)

fasihah: hehe tk de la~ tpi minat kesasteraan ni ckit =_=

FiZ said...

amboi..berpuisi-puisi dia....hehe...

sea_lavender said...

fiz : hehe =D Sje kepuasan ~~

Terbang Bersamaku said...

pandai dia buat puisi...ada baat..
semoga terus sabar dan tabah dlm menghadapi hari mendatang..smile..=)

sea_lavender said...

terbang mencari : hehe tk de la~~ ilham yg terlintas je pn =) btw thnkx a lot ye ~~ Amin...