Friday 11 March 2011

KeGaGaLan

Assalamualaikum semua...post aku kali sekadar luahan rasa tentang kegagalan..apabila kita berbicara tentang gagal, adakah ianya bermakna kita akan terus merancang untuk gagal???tidak akan maju ??? tidak mampu untuk berubah ke arah yang lebih baik??? persoalan nilah yang sering bermain di minda aku apabila aku bertemu dengan kegagalan...huhu...tak tahu la nak berbicara bagaimana....hari ini berlaku kegagalan pada aku setelah memperoleh keputusan bagi test law aku baru2 ni..agak mengecewakan..aku turut berasa down..Namun, Alhamdulillah aku amat bersukur sekali apabila dikurniakan dengan ahli keluarga dan teman2 yang benar memahami serta memberi sokongan buat aku untuk meningkatkan lagi motivasi aku saat ini... aku juga kuat dan mampu berdiri kembali apabila aku membaca sebuah buku yang baru sahaja aku pinjam daripada perpustakaan di kampus aku.. buku motivasi tu ~Menuju Puncak Kecemerlangan: Tip-tip Sukses Dari A ke Z... Aku baru sahaja baca 2 bab tapi dah mula jatuh dengan buku ini..dan nak khatam kan bagi aku lebih bersemangat dan terus memotivasikan diri aku ini... antara petikan kata2 yang memberi semangat pada aku adalah

  • kecemerlangan bermula daripada azam yang kental. Asalkan kita berazam mahukan sesuatu perkara, apa jua cabaran dapat kita tempuhi.Gunung rela didaki, lembah sanggup dituruni, lautan sanggup diharungi.Soalnya sejauh manakah azam kita hendak berjaya?
  • ingatlah pada setiap saat yang berlalu,minit yang berlepas,jam yang berdetik dan hari yang menyinggahikita dari masa ke masa,tanamkan tekad,bulatkan azam dan kukuhkan cita-cita ; aku ingin meraihkan kejayaan ,aku ingin meraih kecemerlangan,aku ingin mencapai cita-cita walau apapun rintangan. Insya-Allah kita boleh meraih kejayaan
inilah sebahagian kata2 yang memberi aku semangat..Alhamdulillah dan sekali lagi aku amat bersyukur kerana punyai insan2 yang memahami dan memberi kekuatan ...terima kasih semua...bagi mereka yang down seperti aku...cuba renungkan kata2 ni dan show out.. try yur best...thatz also 4 myself..Insya-Allah...



No comments: