Friday, 17 February 2012

Santapan Rohani

Assalamualaikum semua.. Salam pagi Jumaat.. hari penghulu segala hari.. Alhamdulillah kita masih bernafas untuk hari ini.. :) pagi ini entry sea_lavender sekadar berkongsi tafsiran Al-Quran yang d baca subuh tadi penuh bermakna...

''Yang menciptakan mati dan hidup, untuk menguji kamu, siapa di antara kamu yang lebih baik amalnya. Dan Dia Maha Perkasa, Maha Pengampun''
[ Surah Al-Mulk : 2 ]

p/s :

  • sea_lavender sekadar kongsikan potongan ayat Al-Quran yang membuat diri ini sebak tatkala memikirkan amal2 yang kini lakukan masih belum mencukupi untuk bekalan akhirat kelak.. moga Allah memberikan kekuatan dan semangat dalam meningkatkan ibadah pada-Nya.. :'(
  • ''Ya Allah di pagi Jumaat yang mulia ini, moga Engkau permudahkan segala urusanku dan menjadikan satu keikhlasan dalam melaksanakan semua perbuatan semata-mata kerana-Mu dan kuatkan iman seluruh hamba-hamba-Mu dalam mengistiqamahkan ibadah pada-Mu..'' Amin.. Ya Rabb..
  • buat kamu : diri ini tahu,semakin hari kamu akan semakin membenci diri ini, dan juga tahu tindak sedemikian juga adalah kerana kamu inginkan diri ini turut membenci kamu.. namun diri ini bukan sedemikian rupa siapa pun kamu, ukhuwah terbina segalanya kerana Allah..tiada istilah benci itu walaupun diri ini tidak layak berteman dengan kamu, tiada kebergantungan pada manusia, mahupun istilah obses kan diri kamu dan tiada harapan pada kamu... hanya Allah Maha Mengetahui segala isi hati ini~
  • ok2 sea_lavender nak siap2 kan diri ke kelas jam 8 pagi, jadi punya malas terus ambik jubah je hari ini~ heeee =D
  • Haaa nak share jugak pembacaan sea_lavender pagi sebagai santapan kedua drpd Langitillahi : klik dan baca :)




9 comments:

shairazi sharizan said...

Maka yang terbaik amalnya kami kagumi

sugar2 kapas strawberry said...

semoga setiap hari Allah berkati hidup kita :)

sea_lavender said...

shairazi sharizan : bnar Allah kagum jika amal kte yg terbaik smata2 krn-Nya.. Insya-Allah...

sugar2 kapas strawberry: Amin.. Insya-Allah.. moga kte sntiasa berada di bawah rahmat-Nya.. :)

yad'z said...

sebak baca entry ni + background music blog.. sobbs sobbs...

sea_lavender said...

yad'z : maaf la smpai buat sebak.. sekadar berkongsi.. moga kte sntisa drahmati Allah...

Terbang Bersamaku said...

hari jumaat adalah penghulu segala hari, marilah sama-sama kita mengambil keberkatan darinya....

nice entry, tetima kasih kerna berkongsi ilmu (^____^)

sea_lavender said...

terbang bersamaku : Alhamdulillah.. kte msih bernafas shingga kini =)
sme2 ^_^ manfaatkn bersama :)

H.J said...

peminat hilal asyraf eh?hehe

sea_lavender said...

H.J : blh la ~ tk de la peminat sgt hehe =D