Tuesday, 29 November 2011

Pandangan tentang Jodoh

Assalamualaikum semua.. Selamat petang ~~ hari ini aku sekadar berkongsi apa yang telah aku terbaca, pandangan tentang jodoh~ renung2kan..




p/s :

  • maaf jika terlalu kecil dan kabur~~ kerana aku pun hanya ambil artikel ni dah edit kan sedikit untuk lebih jelas~~
  • hulurkan pandangan anda tentang ape2 yang dikatakan yang betul dan yang salah dalam soal jodoh ini ^_^

16 comments:

Wanie said...

boleh bace walaupun agak kabur..thanks ye sharing..

DOMU-KON said...

try bca even sukar..thanks

Abg Stalker said...

sdg menunggu perempuan mauk minang.bole x? :D

CintaZulaikha said...

alhamdulillah sb diri sdri dah spi seru, 4 thun da kut..hepi sokmo..hehe

Cik_Shiqah said...

Wanita baik untuk lelaki yang baik, sebaliknya wanita jahat untuk lelaki yang jahat. Biar lambat jodoh asalkan mendapat Mr Right dan biar seorang diri drpd menjadi mangsa lelaki yang tidak beriman kemudian nanti.

Jodoh usah terlalu dirisaukan, tiba masanya ia akan datang menjemput, namun perlu juga anda membuka lorong2nya agar jemputan itu mudah sampai dan tidak terhalang.


wallahualam :)

Sharifah syazee said...

thanx for sharing dear..

Ardini Humaira said...

ikutlah cara Islam.. lebih afdhal :)

sea_lavender said...

wanie : welcome =D Sharing is caring =)

domu-kun : maaf la ye~~ Alhamdulillah dapat bce dan berkongsi =)

abg stalker : blh je~~hehe klu jodoh istilah perigi mncari timba mgkin akn berlaku~ moga2 d kurniakn jodoh yg terbaik..Insya-Allah...


cinta zulaikha : Alhamdulillah Allah masih berikan bahagia itu =)

cik shiqah: thnkx ats perkongsian itu..Insya-Allah kte terus mencari redha-Nya dunia akhirat terlebih dahulu..soal jodoh ketentuan-Nya..namun usaha itu perlu ada pd diri kte.. benar sbhagian tafsiran drpd ayt 26,surah An-Nur =) sye yakin dgn itu ~~ jadi tamatkn la pencarian si soleh namun berusaha mnjdi solehah diri terlebih dahulu =)

sharifah shazee : welcome dear =)

ardini humaira : sye stuju~~ Islam agama yg syumul dn fleksibel dn begitu indah sekali =)

Bulan Syurga Firdaus said...

sy tgh belajar lg nk perbaiki diri n masih mcari "pelengkap" hidup sy :)

tOyO said...

apepun berusaha la mencari jodoh kita dengan cara yang diredhaiNya..dan berdoa supaya dipermudahkan urusan apabila mahu merancang perkahwinan kelak..

salam perkenalan..^^,

Terbang Bersamaku said...

sy pun masih menunggu jodoh dtg..:p
sy setju dgn ape yg tertulis dalam gmabra tue..=)

Cho Zila said...

betoi belaka..jodoh tidak perlu dicari alasan klise yang tak boleh pakai ok... kena cari tapi bukanlah dengan menjaja diri...

sergeant keroro said...

nice sharing :)

sea_lavender said...

bulan syurga firdaus :Alhamdulillah..
sme2 la kte memperbaiki diri dlm melengkap kn diri krn Allah..Insya-Allah moga dkurniakn pasangan yg memahami =)

toyo :benar sye sokong sekali pndngn tu =_= berusaha dan berdoa pd-Nya dalam memiliki yg terbaik krn Allah... salam ukhuwah filillah =)

terbang bersamaku : sme la kte hehe =D dalam pncarian namun berusaha yg terbaik dalam kehidupan =) Insya-Allah moga Allah memberikan yg terbaik buat kte~~

cho zila : hehe =D benar sgala ketentua-Nya buat kte..namun usaha kte juga perlu dalam mentarbiahkn diri utk ,mjdi yg baik =)

sergeant keroro: Alhamdulillah..
sekadar berkongsi =)

Bulan Syurga Firdaus said...

amin insyaAllah..........

sea_lavender said...

bulan syurga firdaus : ^_^