Thursday 24 November 2011

Awal Semester 6

Assalamualaikum semua...haa..dah lama tak mengupdate entry sendiri..keje rajin menyinggah blog orang lain je~~ maaf la ketandusan idea~~hehe =D ~so,bunyi sekarang mengarang ni da macam banyak idea la kononkan?? hehe sedangkan sama je pn.. haa pejam celik,pejam celik aku dah melangkah ke semester 6 dalam pengajian diploma aku dan merupakan semester terakhir..Insya-Allah...hari ni dah masuk 4 hari kuliah dah bermula..Alhamdulillah 4 subjek 3 lec dah masuk tinggal 1 subjek je lagi menanti kehadiran lec yang bakal mengajar..assigment pun telah diberikan~~ tapi proses menyelesaikannya masih tertunggak..tak tahu la kenapa jiwa belajar sem ni agak lambat sikit huhuhu...tiada sokongan kot~ pe2 kena kuat jugak =) Haa aku just nak kongsikan peristiwa agak lucu diri aku, bagi awal semester ni . semester ini aku mengambil keputusan menggunakan contact lens..dengan alasan malas la guna cermin mata kerana dah bosan + menyusahkan~~ (padahal ngada2) hehe =D jadi, apabila first user ni lambat2 la lagi nak pakai lens.waktu kat kedai cermin mata lagi la..makan masa sampai 30 minit nak belajar..nasib uncle kedai tu kate ''mata u besar tak pela jugak, kalau orang mata sepet lagi susah sampai 2 jam jugak'' aku waktu tu dalam hati ''nasib ada orang lagi lama belajar daripada aku'' hehe~~ hari pertama kelas tak dapat pakai coz try2 tak masuk2 jugak kat mata aku ni..petang tu terus pergi kedai cermin mata dekat Pekan konon nak suh ajarkan plus aku nak beli air contact lens. belajar2 pun lambat..mata terkedip2 senang aunty kedai tu yang masuk kan...memang lawak betul,,pergi punya semangat nak belajar...then hari kedua kuliah try jugak..punya semangat bangun awal semua..last2 roomate aku yang tolong pakaikan~~kui3x lawak betul.. punya bersemangat pergi kelas tapi ditunda plak tapi assigment tetap diberi..aku pun pergi la library nak cari bahan..sambil tu belek2 surat khabar...tgh2 membaca aku sebelah mata kabur rupa2nya lens aku jatuh!!!! hehehe lucu bebenor...suasana library faham2 la terlalu sejuk lens jadi kering..aku dengan classmate waktu tu gelak sgt2 dengan apa yang jadi..




selepas tu try pakai tak boleh plak~~minta tlg roomate bawa ke library air lens sume nasib die pun ondway ke kelas..pergi tandas pakai pun suruh orang yang aku kenal~~ sangat2 lucu hari tu... memalukan je..tu la kan senang guna cermin mata.. hari ketiga aku berjaya memakainya sendiri tanpa bantuan dan semangat ke kelas hehe =D ~ doakan aku sentiasa dipermudahkan dalam pemakaian kanta sentuh ke mata aku ini setiap hari =)

p/s :

  • perkongsian cerita ini sekadar suka2 dan pengalaman lucu awal semester ini bagi diri aku ^_^
  • pengajaran belajar menghargai apa yang sudah ada di depan mata hehe contohnya dah ada cermin mata ngada2 nak guna kanta sentuh.
  • perhatian penggunaan kanta sentuh : anda amat memerlukan sikap disiplin yang tinggi kerana perlu sentiasa berkeadaan bersih..kualiti kebersihan perlu dijaga terutama jari jemari hehe =D
  • terima kasih teman2 yang banyak membantu memakai..ngeee~~
  • mulai hari2 akan datang aku kenalah sentiasa awal bersiap ke kelas untuk memakai kanta sentuh~
  • pesan mak + ayah ~ lain kali jangan ngada2 beli kalau jarang guna~ =_='

8 comments:

Ardini Humaira said...

hehehe dni pernah nak p kelas setengah jam lense tak masuk2 mata.. tatau la satu hari tu degil bebenau last2 surrender p kelas pakai spek je :D

sea_lavender said...

ardini : de pengalaman juge ek~~ hehe =D skg msti dah terlebih expertkn..wani ni pn masih blajar2 lg..ari ni plak sebelah je sempat pakai kui2x =D

Bulan Syurga Firdausi said...

heehhehe beli warna ap tu lavender..?

P/S : tq doa kn sy :) alhamdulillah da makin ok....

sea_lavender said...

bulan syurga firdaus : sye pnye colourless je ~~btw coz silau terlalu tinggi rabun jauh sye bese je pn..ngeee...Alhamdulillah anda da makin sihat =)

Bulan Syurga Firdausi said...

oo cantik2 :) slalu drive mlm ke?
p/s : alhamdulillah makin sht.....tp skrg cpt letih..

sea_lavender said...

bulan syurga firdaus: drive?? hehe lawak je bnyi tu bru dapat lesen je pn~ hmm..tk jugak ske tgk tv sgt kot hehe =D letih ek, makan la supplement pe2 bg tmbh energy =_=

Bulan Syurga Firdausi said...

baik..doct pn da suh mkn hehehe
tq ye doa kn sy...utk awk jgk jage kshtan k..salam awal muharam dr sy....may Allah bless u :)

sea_lavender said...

haaa..tgk tu dr. pn da pesan~~ welcome .. Insya-Allah.. Salam Maal Hijrah kembali..moge kedatangn thun bru dgn azam yg jitu dalam mencari redha-Nya.. May Allah bless of u too =)