Friday 4 June 2010

WaNiTa DiTaKuTi LeLaKi




erm berdasarkan tajuk post aku kali ni aku nk share la skit ciri2 kaum Hawa yg ditakuti oleh Kaum Adam...terbace dlm paper...klu dh thu bgus la mgkin akn berubah stelah bce kan...klu x aku nk bg thu nie hehehe..kt cni bkn la bermkne lelaki ni kaum yg lemah ye, coz de perkataan takut tue.. cume mereka tidak gemar @ fobia (haha cm comey la gne perkataan2 g2 ek.. ) ble wanita2 bersifat begitu...wanita ni kena la thu bagaimana utk menawan hati lelaki idaman..tahu bagaimana utk berperilaku supaya tidak dijauhi oleh lelaki....so aku cube senaraikan dlu ye...lps ni cube berubah tpi kena la ke arah kebaikan k...ingat tue...

perilaku-perilaku yg mnjadi ketakutan kepada kaum Adam utk mendekati kte sume wahai kaum Hawa....

  • kurang ramah
biasanya yg mengundang lelaki utk dekati wanita adalah senyuman dan renungan (namun jgn plak tersenyum2 simpul tibe2 nti org kate xbtul la plak dan jgn plak wat renungan mata yg memukau sekadar terkilas ckup utk melihat...ye la nti jd zina mata dosa je dpt) so hindari la sikap sombong dan angkuh... klu cam aku ni jgn ckp la kan terlebih ramah hahaha.. dah hobi mmg berkenalan so mstila terlebih ramah.. =)

  • terlalu pemalu
klu dah terlalu malu bagaimana lelaki ingin dekat? bukan bermkna kte ni wat tergedik2 cume wat bese2 je la... biar la kte ni malu bertempat =) mungkin kalau terlalu pemalu lelaki pn tak sedar dgn kehadiran kte...(di sini sye nak tegaskan bukan bermakna kte nk cari publisiti murahan dgn dekati lelaki2 nk tunjukkan diri kte... pndai2 la anda menilai)
  • terlalu sibuk dengan hal sendiri
lelaki mudah mendekati wanita yg selalu bosan (cam sye nie hahaha =P) kerana menggambarkan wanita itu memerlukan teman or seseorg dlm hidupnya... tpi kalau wanita dah terlihat terlalu sibuk tu cam ne kan?? yela asyik dengan hp dan laptop jew... (cam aku kalau dgn hp tue pura2 la tak nak org ggu haha dengan laptop plak kre aku tengah byk assgment la tue yang tak siap hehehe) yela kalau wanita sibuk ni die tak kan peduli org d sekeliling... so fhm2 ye..
  • terlalu sempurna
wanita yg terlalu cantik cam model dan amat berdikari kurang disukai lelaki. (ni bkn bermkna lelaki tak bersyukur dengan kurniaan Illahi pd kaum Hawa,cuma lelaki tak gemar sgt wanita2 ni terlalu nk cantik mekap tebal2... huhu fhm2 ye.. selalunya lelaki akan berfikir tidak mungkin aka berpeluang utk mendekati, apatah lagi memiliki wanita sebegini... jd wahai wanita, marilah kte brsederhana... lagipn mmg dituntut dlm Islam dlm melakukan apa2 perkara pn secara bersederhana....
  • ada lelaki lain
kalau perilaku ni aku no komen la..coz aku ni ramai je kwn2 lelaki yg aku baik...kalalu nak disenaraikan tak terkira bukan nak berlagak di sini ye.. cuma tak nak la kecik kan hati org yg aku tak disenaraikan nti...huhu harap maklum... lelaki ini walaupun wanita hanya sekadar berkwn atau saudara,ia umpama peringatan kepada lelaki lain supaya jgn mendekati wanita. ia memberi gambaran yg wanita itu sudah berpunya huhu ..nape la sebegini kan?? kalau aku dah de buah hati, aku nak kwn2 ngn bdk2 lelaki len...lalalala =)
  • sentiasa dikelilingi ramai kawan
lagi 1 perilaku yg agk aku tak setuju.... yela cam mane dgn aku yg ske berkwn ni, dikelilingi ramai kwn pn ditakuti lelaki...huhuhu...cam ni tak de kekasih hati la aku....bak kata ape yg aku bace ni ~berkawan biar 1000 tetapi jgn biarkan ia membawa mudarat . lelaki akan berasa was-was utk mendekati wanita yg sentiasa dikelilingi kwn2 nya..krna mendekati seorang wanita pun susah, inikan pula ramai wanita....(la patut la pun dieorg malu dan takut wanita2 lain hahaha kre kwn2 aku sndiri kalau cam tue...dah kwn2 wanita aku kan ramai)

  • selekeh
ingt ye wanita2 jgn sesekali abaikan cara berpakaian..tpi tolong la jgn terlalu over2 ye... biar la berpada2... ingatan pada diri aku yg kerdil ni jua...bukan maksudnya pakaian harus fesyen terkini tetapi sekadar sedap mata memandang, sopan serta sesuai dgn suasana lg2 wahai wanita2 jdilah muslimah yg sejati yg menjaga pemakaian dgn menutup aurat..Insya-Allah utk aku jge..... ingat ye, pakaian adalah antara perkara utama yg menarik perhatian lelaki ....

p/s :segala maklumat dkongsi adalah utk sume ... makluman kepada kaum Hawa terutamanya sekali =) moge2 ape yg dkongsi dpt dijdikan manfaat kpd sume...lebih2 buat diri aku jua...Insya-Allah... ('',)

No comments: