Thursday 24 June 2010

HaRaPan HaNya JaDi KeNanGan



tanggal 24 Julai 2010 tarikh harapan yang hanya jadi kenangan untuk aku~ untuk memiliki lesen kereta dan motosikal...huhu gelabah benar aku pg nie..ble de test jpj untuk kereta dan motor...smpai kan smlm pn tidur tak lena..mekaseh ye kwn2 n terutama parentz aku la yg byk support walaupn dh thu ank mereka ni cpt gelabah n kelam-kabut klu dh kebluran... yela, terbayang2 kan step utk sume..huhu Hanya Allah je thu perasaan aku hari ini.. pg ni jam 8.15 bertolak ke driving school...ble sampai gelabah betul ble tgk kereta2 tersusun rapi..dan di bahagian litar motosikal penuh dengan org yang nk test gak la...huhu...aku ni dh la xpenah bawa motor pn sblum nie..ble nk test nie la belajar2..tpi nasib ayah aku ni sorg yg tegas so die suh aku bawa die gak walaupun br L.. yg penting die ade la..ye la bg aku ni berani sikit...huhu dgn kete lagi la...cm2 aku fikir td... mule2 untuk motor aku dh dpt no.12 kira ok la gak rase dpt la tgk org lain wat dlu... tgk2 ble die kate org yg de double test akan buat dlu...trus aku bertambah nervous...tgk2 terus dpt jd org ke-3 plak.. lg la.. akak aku plak no-4.. so aku pn buat jew la..erm ble smpai titi plak aku gelabah la sgt2 huhuhu akhirnya jatuh la plak.....so klu repeat kena bahagian II je la...di tgh2 plak tue jatunya...ei ruginye...huhu...aku dh jadi down gak la waktu tue..nasib bahagian III lepas hehe..yela 1st n 2nd yg bwa motor gak sume dpt lepas sume...dah la kwn yg aku bru kenal ble blajar kete sme2 ngn junior aku plak...malu btul uhuk3x... pastu nk jadi cite gak akak aku pn sme terkena aura aku kot...hehe jgn marah ye akakku syg..yela mungkin die terpengaruh ble tengok aku jatuh kan???...huhu pe2 pn sume tu dh tersurat pn...trime je la.. pe2 pn parentz aku dh bising habis dh yela...abis duit tak dapat buat elok2 plak..mak n ayah maaf yew... bkn sengaja, kteorg terlalu nervous... menyesal plak ambik lesen motor nie..huhu... coz mmg xpnh bw kot sblm2 nie...lps tue ready utk test kete plak... tgu dkt 2 jam nk siapkan bahagian II... lama btul pnat menunggu, nasib ble smpai giliran dpt jgak lakukan yg terbaik walaupn dlm ketar2 tu hahaha..Then tgu giliran bahagian III~jalan raya kn la pndai2 sendiri... ye la...duk ngn jpj...klu berjaye bw die blik klu gagal, jpj la bawa aku balik... huhu Alhamdulillah ble giliran aku dpt tester yg bagus .. ske aku tenang jew bawa hehe ..tgk2 akak aku pn dpt die.. dua2 lulus ...huhu lega sgt2 ye la.. mmg tu harapan selepas motor dh terkandas...ape la nasib badan... pe2 pn lesen P aku masih tak blh d kuarkan coz aku kre skali ngn motor so kn bg lepas motor bru la blh dpt P.. Akak aku mybe g ambik mgu dpan...die la P dlu dari aku huhuhu...aku dh tak sempat ... kena balik u dh pn...30.6.10 ni pn dh msuk...klu nk ambik test 1.7.10.... huhu so mybe cuti mid sem la klu nk ambik pn..pe2 pn aku syukur skali kteorg dua dpt lepas n kawan yg bru knl ~ira tue mmg hebat la dua2 die lps dh ade skills ok la tue tahniah yew... harap lepas nie klu ambk bahagian II motor lulus dgn jayanye~~

No comments: