Saturday 26 June 2010

AkU DeNgKi DaN KhiAnAt??

semalam dalam jam 11.30 malam aku telah melenakan diri..sedangkan aku thu aku msih blum melaksanakan kewajipan dalam menunaikan solat isyak..ntah la aku berasa ngantuk sgt so aku ambik keputusan untuk tidur dahulu dan bangun kembali untuk menunaikan solat... pd jam 12 lebih kwn aku si 'izzat syamil mngkin menghubungi aku atau sekadar mskol tpi aku membiarkan krna aku terlalu letih... (maaf ye izzat) huhu ..tiba2 hp aku lg 1 berbunyi menandakan msg masuk.. mula2 aku mls nk bce tpi akhirnya aku bce jgak... ble aku membace skali...aku dah terasa sungguh sedih bercampur kecewa.... msg berbunyi jam 1.51 pagi...
~salam,sesungguhnya tak pernah aku jumpa manusia sekeji engkau wahai hamba Allah..sanggup menghanurkan aku dgn si dia dek keranadengki khianat.aku doakan semoga engkau berubah... taubat byk2..jumpa aku di padang mashsyar nanti..aku tuntut di akhirat kerana engkau dah membuat aku terhina oleh perkara yg aku tak lakukan..org yang aku syg pn tak percaya aku lagi.. ingat.aku jumpa ko kat padang mahsyar.salam.

ketika aku membce buat kali ke-2 sehingga menitiskan air mata...Ya Allah... ble aku dituduh sebegini aku berasa sedih dan tertanya pd diri ini...adakah aku yang seorang dengki dgn kegembiraan mahupun kebahagiaan org lain????dan seorg pengkhianat?? aku benar2 malu kalau itu la diri aku sndiri..sampai aku turut msg beberapa org kwn2 aku sekadar perlu sokongan saat itu... namun seorg yg masih blum tidur waktu tu yg support aku saat itu... mekaseh yew.. yg lain aku fhm mungkin tgh tidur dgn nyenyaknye..maaf sye menggangu anda sume...ntah la aku benar2 terkesima ble dituduh macm ni... jika benar aku begini,aku akan berusaha berubah yg lebih baik... namun aku jujur pd diri aku... aku bukan seorang pengkhianat dan dengki dengan orang lain!!!! lg2 soal insan bergelar Adam... lain la kalau hal2 stdy sume tpi bukan dengki namenya sekadar cemburu dgn kecemerlangan org lain dan berusaha utk turut menjadi yg terbaik... itu sikap aku...tolong la..klu kwn2 yg mengenali aku mmg mereka akan kenal sikap aku cam mne... bg saudara yg berkata pd sye itu...jutaan terima kasih atas anggpan anda pd sye itu...terserah la...saudara hanya mengenali sye dlm tempoh 3 bulan bkn lama bg sye berbanding kawan sye sndiri since sek ren lg...harap maklum... Ya Allah berikan la kekuatan aku menghadapi dgn kata2 yg telah dilemparkan pd aku ini dan 1 hukuman pd ku apabila d tuntut pd hari akhirat nanti... aku d sini mohon 1000 kemaafan klu benar aku begitu dan aku ingin selesaikan segalanya di dunia ni...aku tidak mahu memanjangkan cerita... sedangkan selepas kejadian yg die telah tuduh aku, aku telah pn mengambil keputusan untuk tidak berhubung langsung..tibe2 aku terima msg begini... terserah la namun aku turut tertanya2 siapakah die tuduh aku sebagai manusia yg keji... Ya Allah aku perlukan keampunan-Mu.... sekiranya benar aku sebegitu mahupun tidak... Aku sedar aku hanya la hamba yg kerdil dan hina disisi-Mu, namun aku turut berusaha dalam melakukan segala suruhan kepada-Mu dan meninggalkan segala larangan-Mu~amal makruf nahi' mungkar..Insya-Allah....


No comments: