Friday 27 August 2010

KeRiNdUaN

Huhuhu dekat bpe mggu ak dh x mengarang d blog 'Kebahagiaan Penuh Keharuman' ni rindu sekali...nak ikutkan hari2 ade je cite aku nk bke..tpi xpe la..nak wat cm ne kan...terlalu bz ..cite yg mne aku berpeluang je la aku dapatkan cite kan...ye la mse nk bke blog ni pn xde... ni kan nk mengarang plak huhu.. nk cite pnjg2 lebar plak mmg xdpt la~~bru2 ni ak telah selesaikan tugas sebagai urusetia utk Minggu FESKEM(FESTIVAL KEMERDEKAAN) UiTM N9...kre ok la event nie sepanjang seminggu.. aku pn pelik kebanyakan event aku ni selalu je dtugaskan sebagai biro logistik~~hehe muka aku ni muka logistik n kaunter pertanyaan kot~~huhu terima dgn redha sbg tanggungjwab diamanahkan...




tag aku pakai sepanjang minggu FESKEM

MPP juga dapat pujian hehe ....ske3x sgt tumpang gembira la dgn kejayaan.. lagi2 aku yg br involve MPP ni.. studentz jadi happy ble MPP dapatkan fireworks utk sambutan Merdeka kali...kehadiran students pn mlm tu luar jangkaan gak la~~ mmg meriah la cantik sgt mlm tu...aku pn teruje hehe



sangat cantik~~

sepanjang minggu FESKEM ni byk juga la aktiviti2 yang dijalankan..walaupn still de gak kate tak rse sgt la bulan Kemerdekaan..bagi aku huhu terlalu rse smgat kemerdekaan tu ble terpakse laksanakan tugas2 diamanahkan...ade pertandingan hias blok...aku tak dapat tlg sgt la coz aku jd urusetia eventz tapi sempat gak menyelit pd mlm blok2 diadili hehe...cam cari publisiti la plak... minggu tu ade gak pertandingan mendeklamasi sajak dan fashion show...ok la events ni aku bagi 5 star.. events ni diadakan d bilik kuliah 200 pelajar...mmg meriah dan gempak habis la mlm tu..ble tgk pendeklamator2 tu, aku teringat waktu zaman2 sek men aku.. masuk sajak gak...partner ngan kwn aku Amirah Adnan sampai menang no 1 hehe penuh semangat dan patriotisme btul la..siap de background muzik lagi ngn kena puji plak ngn cikgu2.. bukan nk berlagak la ble bercite nie..just share pengalaman..sebenar sajak nie mmg indah dan puitis klu kte dapat sampaikannye dgn terbaik..ade peluang aku nk join juga la ble d u nie.. hehe... d akhir utk finalis deklamator2 sajak mgu FESKEM ni aku sndiri menawarkan diri utk ajar ckit2...Alhamdulillah persmbahan mereka malam tu pn anggap MANTOP..aku bangga gak walaupn bukan overall aku ajar dieorg....pe lagi la nk cite ek, haa hujung mgu tu sempena FESKEM ni MPP de wat JELAJAH MERDEKA..kteorg kuar g pekan Pilah n jelajah sambil edar kan bendera Malaysia dan buku kecik bercite tntg 1 Malaysia..byk la adegan2 d ctu.. yg paling bangga bile dhargai..1 Petronas kteorg singgah utk edarkan sume nie, dan bg cenderamata la ckit dieorg sambut dgn penuh mesra..suka sekali..tak sia2 nme pgln PETRONAS-MESRA... sempat gak ambik gambr dgn kteorg lagi n bg hadiah kteorg sampul duit raya n air botol walaupn kteorg pose... kate mereka tanda terima kasih krna memilih kami dlm prgm ni..hehe( mmg pn selected kedai je dpt plak ni dr UiTM N9) ...malam mggu plak kteorg ade prgm 'Bumi Menangis Hati Merintih' tema nye pun dan wat kte terkesima krna unsur2 sedih d ctu... dlm prgm ni aku ditugaskan sbgai publisiti so bab promote2 bwh aku tpi dpt thu last2 minute keje ni..so tindakan aku pn last2 minute gak la wat iklan dgn skemanya~~pg tu lepas sahur trus wat..huhu sgt2 simple..aku plak tak minat sume nie..mekaseh pg tu idea d sumbangkan oleh kwn ku lala dan Syafiq Latif...dan ni hasilnye..utk dtampalkan di setiap blok2 kolej,admin n fakulti.. maaf la tak brape publisti sgt la ye ketua projek- Jannah Ahmad...



Alhamdulillah aku pnye publisiti ni dpt dibackup dgn terhasilnya 2 poster drpd Mohd Fadzil b Othman seorg kwn ku yg sememangnya memegang jawatan Exco Publisiti dan Informasi utk kelabnye d UMT...so bab poster2 ni die dh expert la minte la tlong die..dan dijadikan screen background pd mlm event tu hehe...bangga la die..pe2 pn terima kasih bro~~



1 st yg diedit die tpi tak guna coz details kurang




poster yang telah digunakan sebagai screen background mlm event tu~

Alhamdulillah prgm ni benar2 mendapat sambutan..hanya menganggarkan dalam 400 students tapi yg hadir hampir 600 lbih..kehadiran mereka membuktikan rakyat Malaysia yg masih peka dan terusik dgn rintihan anak2 bumi Gaza..kehadiran penceramah iaitu drpd Tuan Hj. Norazman Mohd Shamsudin lagi la membangkitkan semangat kteorg utk membantu Bumi Gaza..mungkin tak mampu utk berjuang d sne..namun kesedaran dan sumbangan hnya mampu dlaksanakan..benar2 beruntung dapat bertemu dgn beliau yg merupakan Ketua Rombongan Malaysia ke sane..detik2 dan segala pengalaman dpt d kongsi bersme...aku juga sempat bergambar bersme beliau tpi xleh la nk post d blog...huhu krna ade pd org len pic tu... last skali Majlis Penutupan sempena Minggu FESKEM..mmg gilang-gemilang la coz mlm Ambang Kemerdekaan...happening la..aku ske ble last skali tayangan video sepanjang mgu nie pic2 aku la paling byk hehehe aku pn xthu npe..so mmg meletup aku mlm tu...sume org dh kenal aku ..cm nie abis la kena hentam...huhu pe2 pn mekaseh kpd sume yg byk membantu serta memberi kerjasama sepanjang eventz..huhu lame aku karang post nie..nk cite spnjg eventz huhu ni pn byk je tgl...selamat tggal Ogos ..Insya-Allah umur panjang kte ketemu kembali thun dpn ..hehe =)


No comments: