Monday 2 August 2010

KeLetiHan YanG BeRbaLOi


kerja aku bermula setelah diamanahkan utk bertugas sbg biro logistik bg program yg telah d rancang mpp uitm kuala pilah dr sem lps lagi~~aku bdk baru so ble proposal prgm ni d luluskan dan cnfirm2 aku xde dalam senarai krna aku msih awl dlm organisasi...namun tugas tetap ade dan berjalan k~~aku pn join je la..dah de tugas..slps meeting hari khamis mula la kesibukan aku dalam tugas dberikan..daripada pelbagai aspek ble jd biro logistik nie~~ erm dr pendaftaran sampai la tamat perjalanan prgm..eh3x dari tadi duk sebut prgm2 tapi tak bg thu pe prgmnye plak... ops!! lupe plak~prgm yg dijalankan adalah Program Walkaton Amal Mesra Sekampus 2010 (Jungle Race) bersempena hari belia sukan bg uitm n9...anjuran MPP sesi 2010/2011 dan UNIT CO SUKAN... Erm ok la event ni berlangsung smlm~~ respon2 yg bek jge diterima drpd para pelajar uitm n9... tak sia2 aku berusaha dlm menjalankan tugas aku yg agk sibuk sepanjang prgm...hari jumaat dh mula tugas2..nasib ada ank2 buah yg dapat membantu~~paling sibuk hari jumaat dr pg sampai la tgh mlm... pg tue kteorg sndiri survey laluan pelajar2... yela kata urusetia~~ so kena la lebih tahu maklumat dan perjalanan program ni...huhu ble dah de word JUNGLE RACE dah cnfirm masuk hutan la kan... uitm ni pn agk dalam so mmg ade hutan sendiri la hehe... so pe lg pg sabtu kteorg masuk hutan dgn sebahagian MPP dan biro2 yg berkenaan serta dbantu oleh warga komander uitm N9..mmg amat2 perlu mereka ni gak la..klu tak, mmg sesat juge d hutan tu walaupn nampk bese...erm, ble dapat msuk aku ni pe lagi dh mula tak larat ye la dah lma tgl aktiviti2 cm ni so lagi bertambah letih nasib sebelum masuk komander2 ni dah suh wat regangan klu tak, alamat cramp dan tercungap2 la aku nie...hehe salu je jd cam tue~~huhu ... ok la dalam wat survey nie MT2 pn trun lg2 YDP kre bgus n hebat la ...susah sikitkan org ats2 nk trun ye la mereka ni lg la akan bz dgn kerja2 len... mekaseh ye MT2 MPP sme2 dgn kteorg...lg2 YDP MPP UITM N9 saudara Azam...haha sempoi la anda~~ aku pn tak leh la nk cite byk kt sni nanti ade org marah plak... ramai peminat die tue... hehe..tapi tak pe2 yg pnting die dah berpnye tettt...kih3x... huhu dalam perjalanan dalam hutan tu agk mencabar ...ye la agak curam dan licin lagi... lg2 hutan tu pn blum d terokai sepenuhnye... haha cam ayat kejam plak... bukan nk musnah kan yew...maksud d sni tak ramai yg dah msuk.. tpi ok la bgi aku~~krna aku ske aktiviti2 cam nie... Syazwani Mohamad kan kasar orgnye~~ tapi de org kate pd aku yg aku ni masih ade kelembutan dalam ''hati ade taman'' hehe lawak je bnyi (malu betul aku dibuatnye wink... (*_*)hehe) Alhamdulillah akhirnye selamat sampai juga d garisan penamat haha mcm la kteorg plak join walkaton... survey untuk pelajar2 la~~ nak mereka selamat dan enjoy jew~~''keselamatan d utamakn tanggjwab sendiri'' ni la diumumkan smlm swaktu perjalanan prgm hehe peringatan utk pelajar2...mlm sabtu uruskan senarai nama2 pelajar yg telah daftar...ramai gak la...dalam 600 org...tpi de je msg n kol nk join tapi tak bagi nme so aku kate dtg je la pg ahad ni... pendaftaran akan dbke pd pelajar yg blum mendaftar... ye la nk ramaikan lg~~balik lewat malam tu selesaikan sume dalam 12 lebih cm tu... pastu aku d hubungi seorg kwan..so sembang2 je la... sebenar aku ni msih tak sihat sepenuhnya..masih batuk2 walaupn dah baik demam...huhu nasib badan...tpi salah diri ni jge kurang minum air masak pastu ske sgt minum ais..mcm mne nk baiknye...pastu ubt plak tak makan 4 weekdays coz klu aku mkn sume keje tak kan jalan krna lentok abis keje aku..so weekend je la..then kwn aku tu pn pesan makan ubt...huhu mekaseh mengingatkan sye yew~~ huhu malam tu makan ubat...esk nye kena bgun awl...aku pnye la risau takut lambat bgun ...dah tidur pn lewat..tak makan aku yg sakit terbatuk2...seksanye... pastu terus tidur...pg ahad tu Ya Allah, aku bgun pnye la lewat sampai solat subuh pn agk lewat...nak ikutkan biro logistik kena kumpul jam 6.45 pg... aku bgun time tu pe la nk jadi cite... kwn aku tu pn sme lewatnya....huhu then cpt2 aku mandi n solat dan aku trun jam 7.05 pg nasib tak ramai lg la pelajar...tapi dah bising gak la ketua biro aku...i'm sorry ye agk lewat pg tue... ni la hasil makan ubat dan lewat tidur huhu pengajaran diri ini...tapi aku nk gak bek daripada batuk nie... tak larat n letih aku batuk2 ni~~ huhu aku redha dgn ape yg jd pd aku... bukan mengeluh k~~ erm pastu bermula tugas aku utk jge meja pendaftaran ....Ya Allah agk kelam kabut pg tu ye la senarai nma ade pd bdk2 melang... yg kena bawa plak lewat dtg.. tapi pe2 pn Alhamdulillah akhirnye berjalan dengan lancar juga...mekaseh bdk2 melang yg membantu biro logistik yew~~bdk2 umah aku plak drpd tak nk join trus je join katenye bosan duk umah dan dieorg gak la siswi yg agk lambat mendaftar..hahaha dah aku sndiri pn lewat bgun..ni dieorg lg la~~~pe2 pn mekaseh join dan menggamatkan lg prgm ni haha dgn uniknye aku tgk dieorg (lala.biela dan yanie) wat aerobik diketuai Cik Hanim..(pegawai unit sukan)~~mmg best la n enjoy!! jam 9.15 pg cm tu sume pelajar2 dlpaskan utk walkaton... pnye la smnngt lari2 dieorg ni..hepie aku tgk pelajar2 enjoy dgn walkaton nie..aku jerit2 gak ''ala tak yah lari2 dalam hutan nti korg penat'' bukan downkan semangat dieorg cuma tak nk pe2 berlaku jew... selesai pendaftaran aku d tugaskan plak ambik pic2 pelajar spnjg perjalanan dah cnfirm2 aku kena masuk hutan lg huhu~~trime je la dah tugas aku sbg exco ict dan informasi~~ aku dan jiha ex-exco ni msuk pn hutan sme2 duk tangkap pic2 pelajar yg penuh dgn ragam masingg2...hehe aku pn penat gak la~~ kre dah 2 kali la masuk..agak jauh dan mencabar mcm aku kate kan td la~~~ pe2 pn ske sgt dan enjoy walaupun kepenatan~~lg2 yg membuatkan aku cukup berbangga ble seorg pelajar uitm ni part 1` oku yg mampu menghabiskan lariannye sampai dalam hutan itu hingga garisan penamat~~ ble die smpai aku benar2 teruja melihat seorg yg kurang berupaya turut mampu dan berjaya menghabiskan lariaanye... so mengape aku perlu mengeluh?inikan aku yg yg masih sempurna...masih de keinsafan pd diri aku utk kenal erti bersyukur pd-Nya.. Alhamdulillah... dan tahniah kepada pelajar tu adik Azwan~selepas tu sesi bergambar pe lg wani menjadi over dah kate biro ict so aku la perlu lebih2 haha..tapi tak jge la bese2 je aku coz ni masih org baru kan dalam organisasi nie~~sempat jge bergambar dgn Pengarah Kampus..hehe ... de gak bergambar ngn kawan dbs... hehe pose2 setelah penat slesaikan tugas~~





dan akhirnye prgm tu berakhir dgn jayanye... kteorg kemas2 sume...penat tapi berbaloi2 ble aku dgr ramai pelajar ske dgn event nie~~ ('',)



~aku yg kepenatan~

No comments: