Friday 2 July 2010

AkU MeMeRLuKaN KekUaTaN Di SiNi

29 Jun 2010~ yg lalu aku telah selamat sampai di kuala pilah,n9... dalam perjalanan mcm2 aku fikir kan.. ye la...macam2 kot...huhu ....cm ne la tmpat bru? ok kew?bleh tak aku ni sesuaikan diri?akhirnye segala semua pertanyaan pd diri ku terlerai...mula2 aku agak sukar menerima semua di sini..namun segala terungkai dgn memberikan aku sinar kegembiraan daripada-Nya.. =)



ketika dalam perjalanan dari seremban ke kuala pilah yg perlu melalui perjalanan hampir 35 km membuatkan aku rase jauhnye klu nk ke bandar ni...huhu ye la aku thu pn d n9 tempat yg selalu d pergi org utk mencari barang2 di sne...pe2 pn redha je la..sampai di kuala pilah terus menuju ke destinasi sebenar ke n9 ni... ~iaitu mencari kampus baru aku ini (UiTM Kuala Pilah, n9)... dalam perjalanan hampir 15 minit drpd pekan nye ke kampus aku ni terpaksa melalui laluan yg kurang enak..coz penuh dgn najis2 lembu...huhu ayah aku yg memandu pnye la elak...haha mmg lawak la..sume mengejek busuk2 la aku d cni...




benar2 suasana kampung... smpai jumpe kera melintas dan biawak besar plak tue...hebat la sblm sampai kmpus... smpai petang tue siap minte kebenaran pengawal keselamatan masuk coz nk tgk persekitaran kampus agar esok tak dela sesat ketika mendaftar....ok la mmg nmpak lengkap la...cm ni la bru suasana belajar,... go waniey!!!!lps tu parentz aku menghubungi sahabat baiknya utk bertemu... akhirnya dijemput ke rumahnya d IPD Kuala Pilah....kedatangan kami sekeluarga d sambut baik sekali... kitao org rg pn menginap di rumah sahabat baik ayah ketika zaman muda2 dlu... dah dijemput hehe.... pertemuan ayah bersama kwn die ni seperti jejak kasih la setelah berbelas tahun juga tidak bertemui...malam tu kami d blanje Pak Cik Adam ~kawan ayah di gerai yang berhampiran dengan stesen bus pekan kuala pilah....ok la..tpi pe2 pn aku jujur la setiap kali mkan makanan d n9 ni msti aku cam loya slpas makan aku pn tak tahu kenapa...mungkin agk sukar penerimaan baru bg makanan2 d cni...yela..org kate kan makanan d cni podas2 so aden pn keno la trimo... huhu...dh jd org nogori nie haaa...haha tpi kan nk ikutkan aden mmg suko sgt makan podas ni lg2 mak aden yg masak....huahuahua rindu masakan mak aden dh nie...slpas makankteorang pn pulang... mlm tu tidur kurang lena ye la esok kan nk mendaftar....huhu....

30 Julai 2010~ awl2 pg bgun solat subuh trus bersiap2 walaupn pendaftaran bermula pd pukul 8.30 pagi...semangat la kate kan ...hehe.... tpi dalam jam 9pg bru bertolak..lg pn dkt je kmpus dgn umah pak cik nie.. Alhamdulillah, jam9.25 aku telah selamat sampai d kampus baru aku... disambut baik oleh PM2 di sini... 1st skali d pintu msuk dh dberi no bilik...ala..duk fkir dpt duk dgn sape la kan... Aku dtempatkan d SM4-5731..,parentz aku pn tlg la angkat brg2 aku yg penuh 1 kereta...hehe...bese la kan aku ni cam nak tinggal cni bertahun2 jew...pastu kemas ckit2 je la coz nk kuar ke pekan bahau...utk membeli keperluan2 yg belum d beli...katenya pekan ni lebih besar drpd kuala pilah....haha nk jadi cite plak...aku bertemu dgn kwn yg aku kenal melalui fs selama ni ...tpi bkn la jmpe face 2 face..kre terserempak ke ek...coz die dlm bus...then aku terpandang bus tersebut ble mak berkata ~''cni pn ade bus g Muadzam Shah'' so terlintas aku ingt die...tgk2 dlm bus ade die...aku trus kol tpi tak d angkat pn..then msg dlm 5 minit cm tu br de respond...aku pn tye la ''ade kt bahau ke?'' org nmpak die... die jawab ''tipula''... aku yakin itu adalah die walaupn tak pernah jmpe...lg pn mmg die ade kate d n9 coz sertai prgm pe ntah... last2 die pn kate mmg die dlm bus tue...aku rse mmg la lawak...hehehe...ye la selalu je kate mustahil akan jmpe.. tgk2 jmpe cm tu plak... kwn ni aku kenal since bfday aku tahun lepas shingga skg (02.01.2009-30.06.2010) jadi baik ngn die coz befday yg same tpi berbeza tahun jew...



its ok la kte cite len plak...erm lps tue aku pn beli brg2 aku...byk la lg2 bekalan makanan utk aku d snie...hehe..pastu aku g lunch bersme keluarga..mcm aku kate makan2 msti nk loya je lps makan...huhu ntah la npe g nie..sblum pulang ke kmpus aku...tunaikan solat Zohor d msjid kuala pilah dlu...pastu aku d hantar pulang...aku sedih coz terpkse berjauhan dgn keluarga... sblm ni tak de la jauh sgt...huhu pe2 pn redha krna fkir matlamat aku ke sni..mlm tu jmpe la kawan2 lame especially exhousemates aku riuh sekampung la pe lg hehe...



1 July 2010~ hari ini de taklimat bg pelajar2 Alamanda yg baru berpindah ke kampus nie...taklimat bermula jam 8.30 pagi -4.30 petang...huhu semua la persoalan ttg kmpus nie terjawab...cuma masalah penginapan krna msg2 nk bersme kwn2 lame..de masalah pengurusan kolej ckit..aku lg la dpt plak kwn2 yg tak pernah baik pn..cuma thu la 1 kmpus d kl dlu... kmpus ni agk la besar..lebih kurang puncak alam...so aku sampai sakit2 kaki berjalan utk ke pej pentadbiran utk mengikuti taklimat2...maaf ye kpd kwn2 yg sye mengadu msalah sye.. sye perlukan sokongan keluarga dan kwn2... mekaseh byk krna byk bg sokongan... =)




2 July 2010~ aku dpt thu blh wat pertukaran bilik dgn rumah yg kosong..so aku nmpak 1 rumah floor aku duk skg ni kosong krna pelajar2 pra-dip dh abis orientasi dan perlu bertukar tmpat penginapan mereka d pekan kuala pilah... so cpt2 aku g uruskan d pejabat kolej...Alhamdulillah rumah tu dpt d booked.. so ptg tu ble dpt cnfirmation drpd pihak kolej aku dan exhousemates ape lg berpindah randah la utk kteorg bersatu kembali... hehe...ske dan lega sgt yela.. dpt bersme kembali setelah 2 sem bersme.. see u gain~syifa,biela,yanie,ika dan lala...luv u all =) org kate dh thu cm ne baik buruk kan...walaupun hati aku ni tak kisah pn dpt bilik dgn sape2 pn...so rumah yg baru adalah d SM4 5332....nak jadi cite de bdk rumah sme aku sblm ni salu wat kes curi...sume org pesan aku agar berhati2...Alhamdulillah aku dh tidak bersme dgn bdk tu lg...


No comments: