Friday 25 February 2011

PiLihAn RaYa

bagi yang bergelar mahasiswa pilihan raya la hari yang akan menentukan siapa bakal pemimpin yang dapat mewakili diri mereka di kampus...termasuklah bagi diri aku sendiri...aku punya fikir lah sapelah bakal mewakili fakulti aku ni huhu~~dan akhirnya orang yang aku undi telah memegang takhta hahaha =D I like..(alamak dah tak jadi undi rahsia nie hehehe) aku pilih dia kerana aku yakin dan percaya dengan kewibawaaan si calon ni...ape2 pun tahniah la kepada calon2 bertanding kerana anda berani menampilkan diri bagi mewakili orang lain..tapi ingat tanggungjawab yang diberi haruslah diberi komitmen 100% demi dunia dan akhirat~walaupun aku tak pernah bertanding namun aku sudah merasai memegang jawatan dan tanggungjawab yang besar... mmg berat so kena kuat..Alhamdulillah aku masih mampu melakukannya walaupun ianya tidak sempurna..terima kasih dan maaf segalanya kepada mereka yang telah banyak membantu aku secara langsung atau pun tidak...ok2...sebenar aku nak cite kejadian pada hari mengundi... alkisah bermula ketika aku pergi mengundi

pegawai pilihan raya : eh2 kamoo ni bdk business?? laa ingtkan bdk sains ..salu je ade d beting..

aku :encik d sne sye jalankn tugas n tanggjwab sye la...ye sye bdk business la..
npe dah ala bdk sains ek...(wink3 bangga gak ak waktu tu yela ...
ak ni kan skema ckit orgnya hehehe )
pegawai pilihan raya :aik dah part 4 ?

aku :mstilah npe ingat baru part 1 ke??yahoo sye masih muda la nmpaknya..tanda perasan hahaha layan je la encik ni... k la sye nk mengundi nie...dah tak nak masuk bertanding mengundi org la...hehe

nak jadi cite waktu aku nak mengundi sistem plak breakdown dah confirm2 aku kena buat secara manual...aku pn tak kisah la janji tunaikan tanggungjawab mengundi...bila dah nak letak dalam box ade plak adegan


pengawal keselamatan : eh awak ni bukan mpp ke??tak masuk bertanding ke? tak blh ke?

aku :alamak pak cik ni kenal la plak aku ni (popular gak la ye hehe)
ha'ah sye pak cik..ala relaz la kte bg peluang orang lain la..sye dah penat...
letih dan besar tanggungjawab tu (dalam hati lepaskan luahan rase plak)
ramai lagi yang berwibawa kot...

pengawal keselamatan : la cam tu plak...(sambil tergelak2 dgn gaya aku)

p/s : story ni sekadar suka2...dah bosan sgt hehe..erm bukti aku dikenali walaupun tidak popular hehe...dan bukti sye skema cam budak sains..tak lupa juga sye masih muda yahooo =D...
yang penting post kali nie sye tunaikan tanggjwab sye sebagai mahasiswa dgn pergi mengundi calon fakulti sye!!! bagi para pemimpin perjuangkan segala komitmen demi dunia dn akhirat



No comments: