Thursday 4 March 2010

-DiRiKu SeBaGai MaHaSiSwa-

27 feb 2010-walaupn trikh ni dh lps ak nk gak share cite hahaha...ye la bz sgt smpai xleh nk bercite pd sape2 huhuhu....pd tarikh ni ak kn join modul LPPKP -penuhnye ak pn xpasti hahaha... erm fakulti ak yg wat..modul ni wajib pd sume studnt uitm kt mne2 pn..so ak attend kan diri je la... ingt bosan la ble org yg dh g cite...tpi ble ak dh join...WAH HEBAT!!! ak suke jew...hehehe byk gak la input2x yg bermanfaat ak dpt...byk maklumat ni psl mahasiswa skg yg semakin hari yg semakin gagal dlm pelajaran...sdgkan matlamat msuk u adlah utk berjaya dlm hidup....so meh kte korek ape punca kegagalan mahasiswa kini.... sebagai kesedaran pd aku jge...

  • pengaruh rakan2
  • tiada matlamat
  • berpandangan negatif dan berfikiran sempit
  • tiada cita-cita
  • jarang berdoa
  • tiada perancangan
  • tidak bijak menguruskan masa
  • tiada inisiatif
  • tidak kenal potensi diri
  • malas membaca
  • malas belajar
  • lemah kemahiran belajar
  • kurang motivasi

erm,....ni la sbhagian punca2 nya...ak pn tergolong dalam nye...huhuhu teruk kan?? tu la kan kena ubah!!! hope lps dh post ni aku dpt buang punca2 ni dlm diri aku...ye la knpe perlu utk gagal sdgkn matlamat aku di universiti ni adalah utk mncapai matlamat kejayaan d dunia n akhirat... so sme2 la kte bersemangat waja dlm diri utk mnjdi mahasiswa yg CEMERLANG,GEMILANG dan TERBILANG!!! Insya-Allah....so cube la buang punca-punca disenarai merah kan ni
sebenar byk je ak nk share ape yg ak dpt dlm modul 2 tpi len kali la bercite hehehe byk lg topik dpt dibincangkan....

then mlm tu plak kt kolej ak de wat prgrm iaitu :Malam Mega Keseniaan Alamanda =) wah hebat temanya....enjoy n terpukau dgn tarian2 d persembahkan tpi ak xmsuk la xde bakat lgsung hahaha tpi bakat b'gmbar ade dgn sume housemates ak hehehe





ni housemates aku hehehe masing2 wat cun

mlm 2 lps abis prgm aku blik la..cntct ngn teman aku huhuhu....kteowg bru lps gaduh...ingt cntct dpt baikla tpi...cm salu gaduh je...entah la sukar betul utk org memahami diriku...aku mungkin x memahami dieowg..pe2 pn maafkan la aku... ('',)

No comments: