Sunday 31 January 2016

2016 - 25 Tahun

Assalamualaikum. rindunya nak mengarang dalam blog sendiri. dah berhabuk sampai! permulaan entry bagi tahun 2016. moga segalanya memberi nafas baru di tahun baru 2016!

02 Januari 2016 usia aku berganjak 25 tahun! Alhamdulillah Allah panjangkan usia dan memberi peluang untuk diri ini terus memperbaiki diri ke arah yang lebih baik. 

Permulaan yang baik bagi tahun ini, rezeki aku diberi peluang untuk mengajar di Institusi Pengajian Tinggi Swasta(IPTS) dalam bidang yang aku telah ambil zaman pengajian Ijazah. 

Hampir sebulan aku telah memberi bakti dalam mendidik anak bangsa! Alhamdulillah, segalanya masih baik. Namun, aku masih memerlukan kekuatan Allah untuk mental dan fizikal aku. 

3 Azam dalam sasaran aku bagi tahun ini!

a) Menyambung pengajian dalam Master 
b) Memiliki kereta (beli baru atau daripada kereta kakak aku sendiri)
c) Bertunang! ( Jodoh Allah tentukan harap dimakbulkan-Nya - Dari langit!)

Perkongsian

"Jangan membebankan diri"

Anas bin Malik R.A Nabi S.A.W bersabda: "Permudahkan janganlah menyusahkan tenangkanlah dan janganlah melakukan sesuatu yang menyebabkan orang menjauhkan diri dari kamu" ( Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

Ya Allah engkau permudahkan segala perjalanan yang kami lalui kini dan bakal ditempuhi. Kentalkan hati kami dan tabahkan jiwa raga kami dalam menunaikan amanah dan tanggungjawab kami!

Tenang dan permudahkan perkara usah bebankan diri! Pasti segalanya ada jalan terbaik Allah aturkan.Allah jadikan sesuatu bukan sia-sia, segalanya penuh hikmah. Cepat, lambat atau susah senang semua ada jalannya!Allah tidak membebani seseorang melebihi kemampuan diri kita. Allah Maha Adil dan Maha Penyayang!


*p/s pastikan diri dapat update entry blog sebulan sekali. Januari 2016 berjaya jugak satu enty! satu perkongsian, satu entry! Manfaatkan si pembaca blog aku!




No comments: