Tuesday 18 May 2010

TrAuMA aPabiLa BeRLaKu PeRkaRa TaK DidugA

erm alkisah hari ni bermula apabile bgn2 subuh sume siap2 nk g driving school utk dgr ceramah 6 jam..huhuhu... prgi la dgn semangat la konon aku dgn akak aku...hmm...ayah antar la dkt agen yg uruskan kteowg ni... dlm kul 8.15pg kteorg bertolak ke pusat latihan memandu pinang sdn.bhd di permatang damar laut.... hujan renyai pg ni....dlm perjalanan..berlaku perkara yg tidak dijangkakan... pokok tumbang atas kete yg kteorg naik..waktu tue mmg tak dinafikan angin kuat tpi mne la sangka pokok akan tumbang.... Ya Allah saat tu aku dgn kakak aku btul2x trgamam.. spnjg kteorg nek kenderaan la especially dgn parentz tak pnh terlibat dlm kemalangan.. kuasa Allah sape yg mampu jangkakan... benar2 beri kesedaran... mungkin tika itu nyawa diambil-Nya.. pengorbanan mak dan ayah pn tak terbalas..mcm2 trfkir saat tu... ye la amal, ibadat masih blum cukup nk bwa ke akhirat.. lagi2 aku sndiri adalah hamba yang lemah serta kerdil disisi-Nya... driver yg brade di dpn dgn seorg lg pelajar trkejut dan tergamam jgk.. nasib org ramai membantu dgn menebang dahan2 pd pokok serta mengalihkannye... Alhamdulillah, semua terselamat..aku dan akak brada d tgh so xde pe2 jd la namun masih tersentak dan trauma dgn ape yg berlaku di depan mata sendiri dgn bunyi yang kuat waktu pokok tue jatuh di bahagiaan dpn kete...lg 1 yg rse cm terkejut jgak ble kete yg kteorg nek ni je yg kena..sdgkn kenderaan masih bnyk di belakang... n org berpusu2 ke kerja...Mungkin Allah nk beri petunjuk agr lebih mengabadikan pd-Nya...aku redha... pe2 pn aku syukur sgt Allah masih menyayangi aku dan akak aku krna kami masih bernafas saat ini...


sebahagian gambar2 yg diambil sekadar renungan bg aku dan akak aku...









No comments: